Sunt Constipata De O Saptamana – Ce Trebuie Sa Faci

Sunt Constipata De O Saptamana

Unii oameni cred că dacă nu au scaun în fiecare zi, înseamnă că sunt constipati, dar nu este așa. Oficial, a fi constipat înseamnă a avea două sau mai puține scaune pe săptămână.

De asemenea, este posibil să fiți constipat dacă aveți senzația de efort, scaune tari, senzația de blocaj sau senzația că nu vă goliți complet intestinele.

Faceți schimbări în dieta și stilul de viață

Tratarea constipației începe, de obicei, cu modificări ale dietei și ale stilului de viață. Modificările pe care le faceți pot accelera ritmul în care scaunul se deplasează prin intestine.

Mănâncă mai multe fibre

Încercați să creșteți cantitatea de fibre pe care o consumați. Adăugarea de fibre în dieta dumneavoastră crește greutatea scaunului și poate accelera trecerea acestuia prin intestine.

„O creștere bruscă a cantității de fibre pe care o consumi poate declanșa balonări și gaze inconfortabile, așa că începe să le adaugi încet în dieta ta și crește cantitatea pe care o consumi în câteva săptămâni”, spune Dr. Johal.

Acest remediu împotriva constipației implică, de obicei, adăugarea mai multor fibre în dieta ta prin consumul de mai multe fructe proaspete, legume și cereale integrale.

Bea mai multă apă

Asigurați-vă că beți suficiente lichide în fiecare zi, deoarece deshidratarea este una dintre cele mai frecvente cauze ale constipatiei cronice.

„Ar trebui să vă propuneți să beți între opt și 10 pahare de apă sau băuturi fără cofeină în fiecare zi. Iar dacă o faceți deja, două până la patru pahare de apă în plus pe zi pot ajuta la ameliorarea constipației”, spune Dr. Johal.

Dacă sunteți constipat, nu vă concentrați doar pe înlăturarea deshidratării prin consumul mai multor lichide, ci faceți ca acestea să fie lichidele potrivite, evitând băuturile alcoolice sau cofeinizate.

„Pentru unele persoane, consumul de lichide calde, mai ales dimineața, poate ajuta la deblocare”, spune Dr. Johal.

Mișcați-vă mai des

Exercițiile fizice în majoritatea zilelor săptămânii reprezintă o altă modalitate bună de a vă ușura constipația.

„Activitatea fizică poate crește activitatea musculară din intestine, ajutând la deplasarea mai ușoară și mai rapidă a lucrurilor”, spune Dr. Johal. Exercițiile fizice pentru a ușura constipația nu trebuie să fie drastice – ar putea fi la fel de simplu ca mersul pe jos în fiecare zi.

Pregătiți-vă pentru succes

Rezervați-vă timp în fiecare zi pentru a vă putea face timp în baie. Alocați-vă suficient timp pentru a avea o mișcare intestinală fără distrageri sau fără să vă simțiți grăbit. În plus, stabilirea unei rutine vă poate ajuta.

„Viețile noastre pot deveni aglomerate, mai ales dacă simți că te grăbești să ajungi la serviciu dimineața, dar este important să nu ignori nevoia de a avea o mișcare intestinală”, spune Dr. Johal.

Să vă concentrați asupra poziției corpului în timpul unei mișcări intestinale poate face și ea o diferență.

„Unii oameni consideră că plasarea unui mic scăunel sub picioare în timp ce stau pe toaletă facilitează mișcările intestinale – această poziție vă poate ajuta să vă flexați șoldurile și să vă plasați pelvisul într-o poziție mai naturală de ghemuit”, spune Dr. Johal.

Dacă niciuna dintre aceste schimbări nu vă ajută să vă deblocați, adăugarea de fibre procesate sau sintetice în dieta zilnică sau administrarea unui înmuiere a scaunului, a unui supozitor rectal de glicerină sau a unor laxative vă poate ajuta.

„Ca întotdeauna, dacă aveți întrebări sau îngrijorări, apelați la medicul dumneavoastră”, spune Dr. Johal. „Ei vă pot ajuta să determinați ce tratamente ar putea funcționa cel mai bine pentru dumneavoastră.”